Pages

Sunday 2 November 2014

Spooky, spooky Halloween

Hello, pumpkin head
 .. si am trecut cu bine si de Halloween, thanks goodness! Ca atit ne-au mai speriat bostanii rinjitori, scheletii umblatori, vrajitoarele, vampirii cu dinti de plastic sau respectiv de Haribo (oare nu e acelasi lucru??), stafiile si diferitele personaje scary minjite cu singe de ketchup, incit n-am mai sperat ca voi avea curaj vreodata sa ies seara pe strada fara 1 kil de usturoi in poseta si o tepusa ascunsa sub haina..
Ce mai, un show pe gratis. Sau aproape pe gratis, sa nu uitam de costumul de vrajitoare cumparat copilului pe ultima suta de metri, de la Lidl. Si de punga de Gummibaerchen pregatita pentru 'colindatori'. Caci da, exista aici in vestul Europei un obicei stramosesc (mai precis, spune wikipedia, din anno domini 2010..) conform caruia de Halloween se merge din poarta in poarta si se striga 'Süsses oder saures' (dulce sau acru), adica daca nu imi dai ceva dulce, primesti ceva acru/amar de la mine. Concret, noi am primit o jumatate de lamiie, in fata portii (deh, se mai intimpla; intrebarea e - nu puteau sa lase o lamiie intreaga, macar faceam o limonada).

Copilul nostru a vrut neaparat sa mearga cu Halloweenul prin sat anul acesta. Initial, nu mi-a fost prea clar de ce, caci stiam cit ii e de teama de costume de scheleti&co. Insa am inteles cind s-a intors de la colindat cu o punga de 2 kile de dulciuri. M-am ingrozit; oare eu cum voi rezista tentatiei sa maninc pe ascuns jumatate din dulciurile copilului?

Parte cea mai simpatica din povestea asta cu Halloweenul a fost bostanul pe care l-am avut in fata usei. Bostan cu miez de foc si rinjet ingrozitor, care sa puna pe fuga toate spiritele rele.


Buuuhh...buuuuuh
Ca sa fiu si culinar in tema cu Haloweenul, am facut o piine cu dovleac, care a iesit atit de spectaculos de galbena, incit am fost super-incintata, m-am felicitat singura pentru reusita. Si este atit de simplu! Pentru cine a mai facut macar o data o piine, atunci nu are nevoie decit de un singur ingredient suplimentar: dovleac, and magic happens! Colorant alimentar suta la suta natural. Reteta urmeaza este aici.

Piine cu dovleac
La micul dejun am avut o farfurie tematica, in care toate chestiile erau portocalii. Nici nu e greu, ginditi-va cite legume/fructe sunt portocalii/galbene: mandarine, portocale, morcovi, ardei (cred ca au avut extra acum la magazin, in oferta), pepene galben etc.



Sa nu uit de placinta cu dovleac (reteta aici):

Placinta cu dovleac
Ce mai, din punct de vedere culinar tema Halloweenului este interesanta, e liber la fantezie. Cind o sa ma perfectionez, voi face ochi scosi din orbita si dinti de vampir, am vazut la altii ca se poate.

Citeva linkuri faine:
- cum se pregateste bostanul - la Bucatar Maniac
- dulciuri foarte reusite - Sugar Hero (never ever voi fi in stare sa fac asa ceva..)
- despre Hallowen - wikipedia

Sper ca ati avut un Halloween.. linistit!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...