Pages

Wednesday 29 October 2014

Placinta cu dovleac


"Am sa fac placinta cu dovleac!" "Yupiii!" - entuziasm general. Copilul s-a bucurat de un nou desert, nemaiincercat pina atunci. Am facut asadar placinta, care a iesit foarte buna, insa am mincat-o numai noi doi, copilul a gustat si a strimbat din nas (Bleah.. nu-mi place!). De ce nu i-a placut, nu stiu.. Ma rog, placinta chiar a fost buna. Am intentionat initial sa fac cu foi de casa; asta ar fi fost pentru mine o premiera. Plus ca nici nu aveam o reteta de foi. Sorry, gasisem o reteta, cea de la Laura Laurentiu, insa am avut mari dubii ca voi reusi sa obtin o foaie atit de subtire si atit de mare, mai mare decit masa, fara sa obtin efectul 'ciorapi de plasa'. Sa nu uitam deasemenea ca sunt fericita posesoare a unei pisici, care abia asteapta sa-si aduca contributia personala in bucatarie. Asa ca am cazut victima industriei alimentare, adica m-am dus la supermarket si in schimbul a doi euro si ceva am achizitionat un pachet de foi de placinta, mai precis zece foi subtiri ca hirtia. Dovleacul fusese achizitionat mai demult, un exemplar aratos de vreo 2 kilograme, cu care copilul s-a jucat de-a Halloween-ul. Dovleac 'Butternut', in forma de para, extraordinar de parfumat, il recomand la toata lumea. Umplutura am facut-o dupa reteta Laurei Laurentiu (multumesc!), a iesit excelenta.


Ingrediente:
- 1 pachet de foi de placinta (250 g, 10 foi foarte subtiri)
- 900 g - 1 kg pulpa de dovleac
- 7 linguri de zahar (~100 g)
- 2 lingurite de scortisoara
- sucul de la o jumatate de lamiie
- 60 g unt
- pesmet, pentru presarat pe foi

Mod de preparare:
  • Am decojit dovleacul, l-am taiat bucati, i-am indepartat cu o lingura simburii. Am pastrat ~1 kg de pulpa pentru placinta de fata, restul l-am pus deoparte, la frigider, pentru alte retete (era prea mult altfel). L-am ras la razatoarea cu gauri mari.
  • Am adaugat zaharul si zeama de lamiie si l-am calit intr-o tigaie mare pentru 10 minute, in 60 g de unt topit in prealabil. Am amestecat din cind in cind. La sfirsit am adaugat si scortisoara si am lasat sa se raceasca complet.

  • Pentru fiecare din cele 5 bucati de placinta am folosit cit doua foi subtiri de aluat: prima foaie am pensulat-o cu ulei, am suprapus a doua foaie, am pensulat-o si pe ea cu ulei, am presarat apoi pesmet. De-a lungul laturii mai lungi am asezat 1/5 din umplutura si apoi am rulat. Am obtinut cele 5 bucati de placinta, pe care le-am pozitionat una linga alta in tava de copt. Le-am uns cu putin ulei si am presarat zahar.
  • Am copt placinta la 180° C, pentru 45 min, pe sina din mijloc a cuptorului, pina a devenit aurie. Nu va spun ce miros plutea prin bucatarie..

Se taie mult mai bine atunci cind placinta s-a racit complet. Dar cine asteapta atit?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...