Pages

Tuesday 6 June 2017

Avocado cu rodie si nuci


Daca doresc sa maninc intr-o zi ceva sanatos, satios si gustos in acelasi timp, imi pregatesc aceasta.. cum sa-i zic??... salata? Oricum i-as zice, e un fel de mincare ideal pentru mine. Are exact trei componente principale: avocado (il iubesc!), rodie (ador!) si miez de nuca (imi place mult). Poate avocado si rodia nu sunt cele mai traditionale produse romanesti si, drept sa spun, nici nu le folosesc de multa vreme. Insa, de cind cu supermarketurile si importul masiv de alimente din toate colturile lumii, aceste lucruri altadata exotice (cel putin pentru mine) au devenit niste alimente uzuale, pe care le pot achizitiona de la magazinul din coltul strazii, pentru o suma modica.

Avocado am inceput sa folosesc doar de citiva ani. Practic nici nu-l bagam in seama, era ca si invizibil, nu stiam 'cu ce se maninca'. De cind am inceput sa frecventez blogurile mi s-a largit orizontul culinar si l-am introdus incet-incet in alimentatia familiei. Acum am cam tot timpul 1, 2 sau 3 avocado in camara, asteptind fie sa se coaca (caci da, nu intotdeauna le gasesc gata coapte la vinzare), fie sa asteptind sa le vina rindul la o crema, la un shake sau o salata ceva. Citeodata aterizeaza din pacate direct la gunoiul biologic, caci, daca nu sunt atenta, le gasesc deja stricate, pline de acele pete negre si eventual urit mirositoare.
Intilnirea cu rodia a avut loc in copilarie. Un eveniment unic de altfel pentru acea vreme. Am primit de la cineva o rodie si tare m-am mai minunat de cit de exotica este. Entuziasmul mi-a scazut brusc cind am desfacut-o si am inteles ca se maninca.. simburii. Ma asteptam probabil sa fie ca o piersica mai mare, in orice caz ceva cu miez moale si dulce. Stiu ca am mincat un pic, insa fie ca fost necoapta, fie am fost eu prea uimita, cert e ca nu mi-a placut si asa am ramas, cu amintirea acestea. Pina nu demult, cind am descoperit intr-o carte de bucate o reteta orientala, un fel de rulouri umplute cu rodie si nuci, reteta laudata indelung de autorii cartii. Nu am executat reteta, insa am retinut combinatia rodie-nuci.
Nu mai stiu exact cum s-a desfasurat procesul 'creativ', insa de citeva luni combin cele 3 alimente dragi mie si ma bucur tare mult ca am ajuns la aceasta formula simpla, dar in acelasi timp interesanta, simpatica, usor exotica si plina de, hai sa-i zicem, 'vitamine', acizi grasi sau ce o mai fi pe acolo, in orice caz, e vorba numai de chestii sanatoase si bune. Si, bonus, cade de-a dreptul in picioare in categoria "raw vegan", ha ha.
Este asa de simplu de facut.. Have a try, vorba aceea, caci se merita:

Ingrediente:
- 1 avocado
- simburi de rodie (3-4 linguri)
- nuci maruntite (3-4 linguri)
- zeama de lamiie (3-4 linguri), ulei
- 1-2 felii de piine prajita


Mod de preparare:
  • Luati din camara cel mai copt si mai sanatos avocado pe care-l gasiti. Sectionati-l pe jumatate, folosindu-va de un cutit bine ascutit (atentie sa nu va taiati! am citit pe net ca avocado este clasificat drept fruct periculos, pentru potentialul pericol de auto-ranire). Miezul cel tare nu trebuie sectionat cu nimic, bineinteles, ci scos si aruncat la gunoi. Cele doua jumatati de avocado se scobesc cu o lingura, caci coaja nu este comestibila (poate spun niste banalitati, dar la inceput nimic nu imi era evident..). Daca aveti destula rabdare/indeminare si poate un pic de noroc, veti reusi sa obtineti doua jumatati intregi (!) de miez de avocado. Ca doua jumatati de para, de exemplu. (Nu imi iese aproape niciodata.)
  • Cele doua jumatati (sau ce ati reusit sa extrageti) se plaseaza pe o farfurie si se taie in felii nu foarte subtiri. Asa, ca un fel de evantai. Se stropeste imediat cu zeama de lamiie. Eu fac asa: storc intr-o cana jumatate de lamiie si de acolo torn peste avocado, pina cind mi se pare mie ca este suficient.
  • Adaug simburii de rodie (citeva linguri) si miezul de nuca taiata nu foarte marunt.
  • Stropesc la final cu citeva picaturi din uleiul cel mai bun pe care il am in casa (ulei de masline, de floarea soarelui sau de rapita, de preferinta presat la rece). Nu mult, avocado fiind deja gras.
Se consuma imediat, caci avocado, desi stropit cu lamiie, oxideaza dupa ceva timp.
Eu maninc aceasta salata intodeauna cu o felie (sau doua) de piine prajita. Mi se pare ideal asa.
Este masa mea preferata de seara si, deasemenea, este mincarea potrivita inainte de a face sport (cu ~ 2 ore inainte, se intelege).

Pai cred ca am convins pe toata lumea deja sa incerce aceasta super reteta, nu?  :))

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...