Pages

Saturday 20 September 2014

La cules de migdale



Dupa ce am fost la cules de capsuni, la cules de alune, la pescuit, acum i-a venit rindul culesului de migdale. (In paranteza fiind spus, se pare ca incet-incet ne reintoarcem in epoca culegatorilor-vinatorilor. Nu am documentat aici pe blog, insa am avut multe activitati similare: am cules mure, zmeura, mere, coarne, urzici, plante medicinale si altele de care nu imi aduc aminte acum. Prevad ca in curind o sa punem capcane in padure sa prindem iepurasi. Adevarul e ca mai Bio de atita nu se poate, tot ce am cules a fost de pe cimpuri, margini de paduri si asa mai departe, deci chestii nestropite si nepoluate (ok, nu am masurat nivelul de contaminare al precipitatiilor, dar sa nu exageram..); inchid aici prima paranteza, ca sa fie corect, ca la matematica).

Culesul de migdale a fost oarecum intimplator, si o premiera in acelasi timp. Fiind in concediu la mama acasa (!), ne-au povestit ai mei ca au strins migdale dintr-o livada parasita. Aha, migdale, pai asta-i la moda, zic eu. Stiti voi citi bani dau eu pe treburile astea cind le iau de la magazin? Iar daca e sa fie si bio, atunci e chiar scump. Iar voi le culegeti asa, de pe cimpuri? Si v-ati oprit din cules ca n-ati mai avut chef?? Pai cunosc eu citiva vegetarieni care v-ar invidia din tot sufletul. In fine, am ajuns si noi in locul cu pricina. E vorba de o (foarte) veche si intinsa livada de migdali, plasata nu departe de malul Dunarii. Parasita, se pare. In orice caz, nici urma de gard sau de paznici, oamenii vin si isi culeg fiecare cit vor. Copacii sunt batrini-batrini, nu i-a mai ingrijit nimeni de mult, sunt practic lasati la voia intimplarii. Arata insa bine, corespunzator virstei. Noroc ca nu au ajuns inca lemn de foc. Asa ca isi vad de treaba (ORICUM nu au ce face:)), si fac flori, fructe..


Am reusit sa culegem cam 1 kilogram de migdale, mai mult din cele cazute pe jos, si putine direct din copac. Erau pe terminate, fusesera (multi) altii inaintea noastra pe acolo. Ladita plina din prima poza e majoritar cu migdale culese de ai mei.


Am plecat pe inserate deja, dupa apusul soarelui, alungati de tintari. Am lasat in urma noastra un peisaj pitoresc si usor dezolant.

Mosu' Migdal:


Intrebarea fireasca, la final: ce facem cu migdalele? Pai, poate ciocolata cu migdale, dupa metoda de aici, sau poate la un crumble, sau bombonele cu migdale (reteta in lucru) sau un lapte de migdale sau mai vedem noi ce.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...