Pages

Saturday 26 July 2014

Varza cu carne


Varza cu carne cade in categoria acelor mincaruri 'de trei zile'. Adica mincare pe care o faci o data si poti consuma din ea trei zile la rind. De fapt, nu maninca nimeni atitea zile una dupa alta acelasi lucru, insa oala plina este acolo in frigider si iti da o siguranta, e o solutie de backup. Eu nu prea fac astfel de mincaruri, in general gatesc in fiecare zi (silly mummy!) lucruri destul de light si de sanatoase zic eu (cite o salata, cartofi natur, pastai fierte, o crema de avocado cu piine sau .. un ceai), spre disperarea unora (!) din familie care sunt exasperati ca trebuie sa astepte sa fie gata salata etc, ca apoi sa constate sa nu ies caloriile la socoteala. 'Si mincarea unde e, de fapt?' Raspuns gresit: 'Pai salata asta. Pe care tocmai am terminat-o'. Un posibil raspuns corect: 'Varza cu carne de porc, stai ca scot acum cratita din frigider'. In concluzie, la un moment dat, mincarea de trei zile devine un must-do. Care, de altfel, se merita si facut, atit din punct de vedere al cantitatii cit si al gustului. Azi dimineata am facut o oala plina cu varza cu carne de porc, deci am liniste simbata, duminica, luni..

Ingrediente:
- 1 varza de ~2 kg
- 600 g burta de porc
- 2 cepe
- 1 radacina de patrunjel
- 1/2 ardei rosu
- 1 morcov mare
- 1 dovlecel mic
- 300 g suc de rosii
- sare, piper macinat, piper boabe
- alte condimente: cimbru, ramurele de busuioc, seminte de marar
- 1 legatura de patrunjel

Mod de preparare:
Burta de porc era deja feliata, asa ca am asezat feliile de carne in tava, le-am sarat un pic si le-am dat la cuptor, la ~200°C, pina au inceput sa se rumeneasca. Le-am taiat apoi in bastonase destul de mici (chestie de preferinta, puteti sa le taiati cum vreti voi).
Am maruntit varza folosind robotul de bucatarie, iar apoi am frecat-o cu sare. Tot la robot am taiat si morcovul, radacina de patrunjel, dovlecelul. Ceapa si ardeiul rosu le-am taiat la mina. Am calit apoi putin ceapa in apa+citeva linguri de apa, am adaugat toate celelalte legume, le-am calit impreuna 1-2 minute, dupa care am completat cu varza si bucatile de carne. Am amestecat usor cu lingura de lemn, am adaugat apa fierbinte cit abia sa ajunga la nivelul verzei in oala si am lasat la fiert, la foc mic pina s-au inmuiat toate legumele (cred ca au fost ~25 minute). Dupa aceea am turnat in cratita sucul de rosii si coditele de la verdeata tocate marunt, am condimentat si am lasat sa mai fiarba ~10 minute. In final am pus patrunjelul verde tocat si am retras oala de pe foc.

Cu mamaliguta alaturi a fost excelent. Eu am mincat doua portii. Ceilalti din familie, dupa puteri: 3 portii, respectiv 1 lingura :)


A fost prima data cind am folosit robotul de bucatarie ca sa maruntesc varza. Am utilizat lama aceea speciala pentru taiat feliute subtiri. A fost super util, caci, daca era ceva care ma enerva cind faceam mincarea asta, era taiatul verzei la mina..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...