Pages

Monday 28 July 2014

Chec cu banane (Banana Bread)



Checul cu banane (sau 'Banana bread' in limba tarii de unde provine reteta) este o varianta de chec care are succes la orice ocazie (zi aniversara, petrecere intre colegi, picknick etc). Este una dintre acele prajituri simple pe care le poti da cu inima impacata spre vinzare (contra unei sume modice, asa e 'modelul') la bufetul cu prajituri al unui party la gradinita. Este o varianta pe care eu personal o prefer checului simplu, caci inafara de faina/lapte/oua/unt/ulei mai contine si fructe (in speta banane) si nuci. E foarte aromat si are o textura usor umeda.

Retetele care circula pe net dau un continut de zahar (brun) intre 100 si 180 g, raportat la 250 g faina, insa dupa incercarile pe care le-am facut am constatat ca 180 g zahar este mult prea mult, mai ales daca bananele sunt foarte coapte, deci si foarte dulci. In reteta de mai jos am folosit 150 g de zahar, insa puteam reduce la 100-120 g, fara probleme.

Ingrediente:
- 250 g faina (am avut de tipul 650 - de incercat si cu faina integrala!)
- 1 lingurita de bicarbonat de sodiu
- 1 praf de sare
- 150 g de zahar brun (neaparat brun)
- 2 oua
- 120 g unt
- 100 g nuci
- ca. 300 g banane (ar fi mers si mai mult - 400 g), cintarite dupa curatare
- pentru ornat: o banana mica, taiata rondele

Mod de preparare:
Pentru a face aluatul am folosit robotul de bucatarie (mai nou, folosesc robotul la orice..); am utilizat lama aceea in forma de gheara. Am mixat untul moale (la temperatura camerei) cu zaharul, am adaugat apoi pe rind oualele, nucile (nemaruntite) si bananele si le-am mixat si pe ele. Din cind in cind am mai luat aluatul cu lingura si l-am adus spre centru ca sa se omogenizeze bine; robotul trebuie sa fie oprit in acel moment, bineinteles. Am adaugat si faina amestecata cu bicarbonatul de sodiu si praful de sare si am mai dat la mixat pina a rezultat un aluat omogen. Am turnat in tava de chec tapetata cu hirtie de copt si am ornat cu rondele de banane. L-am dat la cuptor pentru 1 ora, la ~180°C. Se verifica cu scobitoarea daca e gata.


Daca doriti, puteti marunti nucile cu cutitul in bucatele cit de mari/mici doriti si adauga in aluat abia la sfirsit. Oricum ar fi, tot bun iese. Intrebarea care ramine este: oare de ce nu-i place fetitei mele checul acesta, cind pe celalalt il adora?!

Sursa: www.chefkoch.de

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...