Pages

Saturday 7 June 2014

Supa de pui si gulie


Azi dimineata am pregatit aceasta supa. Poza de mai sus e facuta chiar la 'locul faptei', la ora 6 jumatate dimineata (!), caci ce face gospodina casei cind se trezeste prea devreme? Pai face mincare pentru weekend, ce altceva?
Stocul meu de legume nefiind inca complet refacut dupa revenirea din concediu, am avut totusi norocul sa gasesc in frigider doua gulii dolofane, dintre care am folosit una pentru aceasta supa (iar pe a doua am mincat-o la micul dejun, raw..)

Ingrediente:
- carne de pui (eu am avut exact o jumatate de pasare)
- 1 gulie mare
- 2 cartofi
- 1 morcov
- jumatate de ardei gras
- 3 rosii
- 1 ceapa
- seara, 1 praf de piper, cimbru, busuioc, seminte de marar, patrunjel
- pentru galuste: 2 oua, 2 linguri de ulei, gris

Mod de preparare:
Puiul se portioneaza si se pune la fiert. Dupa ce a fiert ~15 minute, se adauaga toate legumele (cu exceptia rosiilor) taiate cubulete mai mici sau mai mari. Dupa alte ~15-20 min se adauga si rosiile cubulete si coditele de la patrunjel, tocate marunt. Cind supa re-incepe sa clocoteasca, punem si galustele la fiert pentru inca 10 minute. Se condimenteaza (sare, un praf de piper, cimbru+busuioc+seminte de marar - pe care le-am avut de la o sursa 'bio' de incredere, adica de la mama din gradina :)
Galustele se fac simplu: intr-o farfurie de supa batem usor cu furculita doua oua si doua linguri de ulei, punem un pic de sare si piper, dupa care adaugam grisul in ploaie, pina se ajunge la consistenta unei smintini groase. Eu obisnuiesc sa pregatesc compozitia inca de cind pun puiul la fiert, pentru a da timp grisului sa se hidrateze; stiu astfel daca mai trebuie sa adaug sau nu un pic de gris inainte de a le fierbe. La final, cind se ia cratita de pe foc, adaugam si patrunjelul tocat marunt.

Trebuie sa spun ca am scos din supa citeva bucati de carne (nu prea imi place sa am multa carne in supa, prefer zeama), din care am facut separat o mincare rapida de pui cu ciuperci si sos de rosii.
Weekend placut!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...