Pages

Tuesday 17 June 2014

Pizza cu aluat dospit la rece


Pare surprinzator, dar functioneaza: aluatul de pizza (si nu numai..) se poate face mai simplu decit in varianta mult mai cunoscuta care presupune framintarea lui si apoi lasat la un loc cald pentru a creste.


Ingrediente pentru aluat:
- 250 g faina
- 1 lingurita sare, 1 lingurita de miere sau zahar
- 1 lingura ulei de masline
- 170 g apa
- 1/2 pliculet de drojdie uscata (adica 3-4 g)

Ingrediente pentru topping:
- inele de ceapa
- masline
- felii de ciuperci
- rosii cherry
- felii de salam
- brinza Emmentaler
- 1 bila de mozzarela
- sare, piper, condimente (cimbru, herbes de Provence)

Mod de preparare:
Intr-un castron incapator se amesteca ingredientele pentru aluat, folosind o lingura. Nu trebuie sa fie perfect omogenizate, este suficient sa fie cit de cit amestecate. Nu trebuie framintat. Castronul se inveleste (ermetic) cu folie alimentara si se da la frigider. Eu il pregatesc de obicei cu o seara inainte, ca a doua zi sa fac pizza la cina. Pina a doua zi creste foarte bine. Atunci il rastorn pe tava acoperita cu folie de copt si, cu miinile unse cu ulei, il intind in tava. Toppingul este simplu si la imaginatia fiecaruia; in seara asta eu am avut ingredientele mentionate mai sus (rosii cherry am avut exact doua bucati, iar brinza Emmentaler numai o jumatate de felie..). Bineinteles, se poate unge si cu un pic de sos de rosii; de data asta nu am facut, insa cind am timp pasez o rosie cu un catel de usturoi si un pic de sare si gata sosul. Se da la cuptorul preincalzit la 200° C pentru aproximativ 25 min. Cu ~10 min inainte de final am adaugat si feliile de mozarella. Pizza este gata cind blatul este usor auriu la margini.

O reteta practica pentru persoane ocupate, care nu doresc sa petreaca prea mult timp in bucatarie (asa ca mine :)..) si, in acelasi timp, nu vor sa apeleze la o pizza congelata cumparata de la supermarket.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...